неділя, 30 квітня 2017 р.

Особливості уроку інформатики в початковій школі

Урок інформатики в початковій школі має свою структуру та особливості проведення. Урок починається з «хвилинки-розминки» ( завдання на розвиток пам'яті, уваги, логічні, математичні та лінгвістичні завдання). Потім повідомлення теми та завдань уроку. Важливо викликати інтерес до теми, показати необхідність її вивчення. Під час повторення вивченого здійснити активізацію мислення школярів і підготувати до сприйняття нового матеріалу. Підвищити працездатність школярів, їхню увагу і зібраність можна за рахунок проведення невеликої письмової роботи (графічного диктанту або розв'язання логічної задачі). На наступному етапі уроку чітко й доступно пояснити матеріал, поставити перед учнями нове завдання або проблемну ситуацію, розв'язання якої здійснюється колективно. Основні етапи, правила, алгоритми, сформульовані під час колективного обговорення розв'язання задачі (проблеми), можуть бути записані школярами в робочі зошити. Перед наступним етапом роботи обов'язково проводиться фізкультхвилинка. Далі відбувається організація індивідуальної роботи учнів за комп'ютером. Особливу увагу приділяти постановці навчального завдання, здійснити контроль і координацію роботи учнів, за необхідністю консультувати учнів з найбільш складних питань. Успішне виконання практичної роботи за комп'ютером забезпечує кожному учневі комфортне середовище. Це дозволяє організовано перейти до завершального етапу уроку – підбиття підсумків.
Основна увага спрямована на розвиток практичних навичок роботи за комп'ютером, а також на розвиток логічного мислення, зв'язного мовлення, уміння аналізувати і узагальнювати, що зміцнює зв'язки між інформатикою та іншими предметами.
Умовою успіху в розвитку критичного мислення є висока пізнавальна активність учнів. Навчальний матеріал стає предметом активних розумових і практичних дій. Тому кожен урок потрібно будувати так, щоб підтримувати в учнів стійкий інтерес, навчальну активність, бажання творити і пізнавати. Застосовувати ігрові технології, проблемне навчання, комунікативні технології, інтерактивні методи навчання. Великий вплив на розумовий розвиток мають логічні ігри. Маніпулюючи з різноманітними варіантами зображень, використовуючи алгоритм розгадування, учень не лише краще запам'ятовує терміни, а й розвиває логічне мислення та винахідливість.
Під час навчання слід використовувати різноманітні форми і методи, види діяльності – ігрову, навчально-ігрову, практичне експериментування, конструювання, художню діяльність, дослідження, співпрацю в парі, групову взаємодію. Однією з найцікавіших та найефективніших для молодших школярів є ігрова діяльність. При виборі ігор необхідно враховувати вікові та індивідуальні особливості дітей, їх моральний та фізичний розвиток, інтереси та уподобання, а також мету кожного конкретного уроку.
Для молодшого школяра знання починаються від здивування і задоволення, від одержання відповідей на запитання, які виникають у нього в процесі отримання інформації під час пізнання навколишнього світу. Завдання вчителя – зробити цей процес цікавим і навчити дитину здобувати знання.
Курс інформатики в початковій школі вносить значущий внесок до формування інформаційного компоненту загальнонавчальних умінь і навичок, вироблення яких є одним з пріоритетів загальної освіти. Більш того, інформатика як навчальний предмет, на якому цілеспрямовано формуються уміння і навички роботи з інформацією, може бути одним з провідних предметів, що допомагає придбанню учнями інформаційного компоненту загальнонавчальних умінь і навичок.

Немає коментарів:

Дописати коментар