Використання методу проектів на уроках інформатики продиктоване
особливістю предмета: виконання практичних завдань на комп'ютері під час уроку,
що є невід'ємною частиною заняття і навчання для дітей перетворюється на
захопливу діяльність.
Стимулюючи інтерес до предмета, метод проектів формує правильні уявлення
про місце інформатики в житті сучасної людини. В основі методу проектів лежить
розвиток пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання
й орієнтуватися в інформаційному просторі.
Метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнів: індивідуальну,
парну, групову. Метод передбачає вирішення учнями конкретної
проблеми протягом певного відрізку часу.
Використовуючи групову форму роботи (це актуально, коли учні не сидять
за комп'ютерами поодинці) учням доводиться вирішувати, окрім освітнього,
комунікативне завдання - необхідно дійти загальної думки, намітити й погодити
план роботи, виконати його.
Буває так, що завдання одне (наприклад, виконання малюнка), а варіанти його вирішення залежать від особливостей мислення, бачення світу, міри інформаційної компетентності учня, використання сукупності різних методів і засобів навчання, інтеграції знань і вмінь з різних галузей науки, техніки, технології, творчих областей.
Буває так, що завдання одне (наприклад, виконання малюнка), а варіанти його вирішення залежать від особливостей мислення, бачення світу, міри інформаційної компетентності учня, використання сукупності різних методів і засобів навчання, інтеграції знань і вмінь з різних галузей науки, техніки, технології, творчих областей.
На уроках інформатики в початковій школі вивчається достатня кількість
тем, де учень може проявити свою творчість.
Цікавим для учнів є дослідницькі проекти “Як винайшли комп’ютер” та “Як рахували наші предки”, метою яких є дослідження історії виникнення обчислювальних приладів.
Цікавим для учнів є дослідницькі проекти “Як винайшли комп’ютер” та “Як рахували наші предки”, метою яких є дослідження історії виникнення обчислювальних приладів.
Наприклад, при вивченні теми «Графічний редактор» учні отримують
завдання (короткостроковий проект) - створити святкову листівку, запрошення день народження. Тут акцент робиться на творчі здібності
учнів.
Узагальнюючи тему «Текстовий редактор» третьокласники можуть
написати та проілюструвати свою власну казку (заздалегідь необхідно приготувати
малюнки з героями казки).
Проект “Новорічна ялинка” - прикрасити
ялинку для мешканців Комп'ютерної долини. Як прикраси ми використовувати різні
пристрої комп'ютера: клавіатуру, процесор, мишку, лазерні диски, дискети,
оперативну пам'ять. Тим самим можна досягнути відразу декілька цілей:
повторення теми “Пристрої комп'ютера”, контроль знань з цієї теми, підвищення
пізнавального інтересу до предмета і розвиток творчих здібностей учнів.
При вивченні теми “Алгоритми і виконавці” можливий такий навчальні проекти як “Мандри кота історичними місцями України”, “Танці для звірів”. Під час роботи з якими, учні вчаться комбінувати графіку, музику, фотографії, звук, вивчають природу та історію своєї країни, та розв’язують компетентнісні задачі програмування. Дані проекти дають змогу розвивати в учнів творче мислення, алгоритмічну культуру, пізнавальну активність, системний аналіз
При вивченні теми “Алгоритми і виконавці” можливий такий навчальні проекти як “Мандри кота історичними місцями України”, “Танці для звірів”. Під час роботи з якими, учні вчаться комбінувати графіку, музику, фотографії, звук, вивчають природу та історію своєї країни, та розв’язують компетентнісні задачі програмування. Дані проекти дають змогу розвивати в учнів творче мислення, алгоритмічну культуру, пізнавальну активність, системний аналіз
Під час
роботи за методом проектів можливе й виникнення деяких проблемних питань. При
підготовці й проведенні уроку важливо володіти мистецтвом комунікацій, не
давити на дітей своїм авторитетом, не нав’язувати власної думки, дати
можливість дітям самим відчути бажання дослідити й вивчити певне питання; уміти
встановлювати та підтримувати в групі проекту стійкий позитивний емоційний
настрій; контролювати правильні відносини учнів при груповій взаємодії; сприяти
рівноцінній участі членів групи у вирішенні поставлених завдань; психологічно й
емоційно налаштовувати робочу групу на позитивне розв'язання проблеми.
Немає коментарів:
Дописати коментар