четвер, 4 травня 2017 р.

Проектна діяльність на уроках інформатики як засіб розвитку інформаційних компетентностей учня

Використання методу проектів на уроках інформатики продиктоване особливістю предмета: виконання практичних завдань на комп'ютері під час уроку, що є невід'ємною частиною заняття і навчання для дітей перетворюється на захопливу діяльність.
Стимулюючи інтерес до предмета, метод проектів формує правильні уявлення про місце інформатики в житті сучасної людини. В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання й орієнтуватися в інформаційному просторі.
Метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнівіндивідуальну, парну, групову. Метод передбачає вирішення учнями конкретної проблеми протягом певного відрізку часу. 
Використовуючи групову форму роботи (це актуально, коли учні не сидять за комп'ютерами поодинці) учням доводиться вирішувати, окрім освітнього, комунікативне завдання - необхідно дійти загальної думки, намітити й погодити план роботи, виконати його. 
Буває так, що завдання одне (наприклад, виконання малюнка), а варіанти його вирішення залежать від особливостей мислення, бачення світу, міри інформаційної компетентності учня, використання сукупності різних методів і засобів навчання, інтеграції знань і вмінь з різних галузей науки, техніки, технології, творчих областей.
На уроках інформатики в початковій школі вивчається достатня кількість тем, де учень може проявити свою творчість.
Цікавим для учнів є дослідницькі проекти “Як винайшли комп’ютер” та “Як рахували наші предки”, метою яких є дослідження історії виникнення  обчислювальних приладів.  
Наприклад, при вивченні теми «Графічний редактор» учні  отримують завдання (короткостроковий проект) - створити святкову листівку, запрошення день народження. Тут акцент робиться на творчі здібності учнів.
Узагальнюючи тему «Текстовий редактор» третьокласники можуть написати та проілюструвати свою власну казку (заздалегідь необхідно приготувати малюнки з героями казки).
Проект “Новорічна ялинка” прикрасити ялинку для мешканців Комп'ютерної долини. Як прикраси ми використовувати різні пристрої комп'ютера: клавіатуру, процесор, мишку, лазерні диски, дискети, оперативну пам'ять. Тим самим можна досягнути відразу декілька цілей: повторення теми “Пристрої комп'ютера”, контроль знань з цієї теми, підвищення пізнавального інтересу до предмета і розвиток творчих здібностей учнів.
При вивченні теми “Алгоритми і виконавці” можливий такий навчальні проекти як “Мандри кота історичними місцями України”, “Танці для звірів”. Під час роботи з якими, учні вчаться комбінувати графіку, музику, фотографії, звук, вивчають природу та історію своєї країни, та розв’язують компетентнісні задачі програмування. Дані проекти дають змогу розвивати в учнів творче мислення, алгоритмічну культуру, пізнавальну активність, системний аналіз
Під час роботи за методом проектів можливе й виникнення деяких проблемних питань. При підготовці й проведенні уроку важливо володіти мистецтвом комунікацій, не давити на дітей своїм авторитетом, не нав’язувати власної думки, дати можливість дітям самим відчути бажання дослідити й вивчити певне питання; уміти встановлювати та підтримувати в групі проекту стійкий позитивний емоційний настрій; контролювати правильні відносини учнів при груповій взаємодії; сприяти рівноцінній участі членів групи у вирішенні поставлених завдань; психологічно й емоційно налаштовувати робочу групу на позитивне розв'язання проблеми.


Немає коментарів:

Дописати коментар